روش های برقراری ارتباط موثر در محیط کار- بخش اول

ارتباط مؤثر

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 130

در نقش رهبری برقراری ارتباط مؤثر امری بسیار ضروری است. ارتباطات تنها چیزی است که رهبران ضعیف را از قوی و استثنایی جدا می کند. داشتن مهارت برقراری ارتباط موثر کلید یک رهبری خوب است.

هنگامی که شما بتوانید با تیمتان به خوبی ارتباط برقرار کنید. به شما کمک می کند تا سوء تفاهم ها خاتمه یابد. و محیط کاری سالم و صلح آمیز داشته باشید. همچنین برقراری ارتباط موثر با تیمتان باعث می شود. تا کارها سریعتر و حرفه ای تر انجام شود.
به محض اینکه شما به صورت باز با تیمتان ارتباط برقرار می کنید. مراحل انجام کارها و پروژه ها روانتر می شود. و از اینکه راحتتر به اهداف می رسید. شگفت زده خواهید شد.

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 131

 

۱٫ جلسات باز و بحث آزاد

به این معنی است که به راحتی شور و هیجان خود را در ارتباطاتتان با تیم بیان کنید. در این روش از برقراری ارتباط مؤثر بینآنها فقط حرفهای شما را نخواهند شنید. بلکه هم خواهند دید و هم احساسش خواهند کرد. این رویکرد هنوز به عنوان یکی از بهترین رویکرد های برقراری ارتباط موثر با تیم است.

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 132

 

۲٫ ایمیل

در مواقع رسمی، اهمیت برقراری ارتباط با ایمیل همچنان به قوت خود باقی است. این شما را قادر می سازد تا پیغامتان را به همه اعضای تیمتان برسانید بدون اینکه آنها را از محل کارشان دور کنید.

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 133

 

۳٫ برقراری ارتباط مستقیم و رو در رو

افراد حرفه ای باید این قدرت را داشته باشند. تا ثابت کنند که بعضی از افراد در صورتی بهتر متوجه می شوند. که آنها را به کناری بکشند. و با آنها رو در رو صحبت کنند. و با ارتباط مؤثر چشمی مطمئن شوند که آنها پیغام را دریافت کردند

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام DiSC Inscape 134

 

۴٫ استفاده از روش های مختلف برای ارائه مطلب

بعضی از افراد پیغام حرفتان را به راحتی میفهمند. هنگامی که عکس یا صدایی پخش شود. ارائه دادن مطلب مورد نظرتان به تیم از طریق برنامه هایی چون Power Point به انها این فرصت را می دهد. که اگر جاییی را متوجه نشدند. و یا مطلبی را دریافت نکردند. دوباره به عقب برگردند و دوباره ببینند.

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 135

 

۵٫ برقرای ارتباط مؤثر در خلال آموزش

اموزش شما باید همراه با برقرای ارتباط مؤثر در مورد یک موضوع مشخص با اعضای تیمتان باشد. اکثر کارفرما ها دوره ها و آموزش هایی جدی برگزار می کنند. مخصوصا زمانی که می خواهند ارزیایشان را انجام دهند.

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/ DiSC Inscape 136

 

۶٫ نشان دادن اعتماد به نفس و جدیت

مطمئن شوید تا اعتماد به نفس و جدیت را از خود نشان می دهید. تا اینکه وجود شما را بی اهمین ندانند. هنگامی که اعضای تیمتان کمی فقدان جدیت و قطعیت در ارتباطتان متوجه شوند. ممکن است که شما و اطلاعاتتان را نادیده بگیرند

 ارتباط مؤثر/گروه مدیریتی آرشیام/DiSC Inscape 137

 

۷٫ از کلمات آسان استفاده کنید.

حقیقت این است که افراد درک یکسانی از واژگان مختلف ندارند. مخصوصا زمانی که واژگان مبهم باشند. بنابراین وقتی می خواهید با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید. از لغات ساده و قابل فهم استفاده کنید. وقتی از واژگان مبهم استفاده کنید. این، باعث ایجاد سوء برداشت از کلام شما می شود. و باعث می شود پیام شما به درستی انتقال پیدا نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *