کسب احترام به جای طلب آن

احترام

کسب احترام به جای طلب آن

در این مقاله ۶ راهنمایی مفید ارائه می شود که به شما کمک می کند تا به عنوان مدیر یک گروه به جای اینکه احترام را طلب کنید آن را به دست آورید.

۱-  مصمم باشید

اگر خود را فاقد اعتبار می بینید، احتمالا به این دلیل است که حرف شما یک چیز است و عملتان چیز دیگر، مردم تا زمانی به چیزی که می گویید توجه دارند که با دلیل اثبات کنید که خلاف آن را انجام نمی دهید.

۲-  وقت شناس باشید

هیچ چیز به اندازه منتظر گذاشتن، باعث کم شدن احترام کسی در نزد دیگران نمی شود. زمان با ارزش ترین دارایی افراد موفق است. فراموش کردن قرار یا تأخیر در آن، نشان دهنده بی اعتنایی کامل به زندگی و نیاز دیگران است. روی تقویم خود کنترل داشته باشید.

۳-  پاسخ گو باشید

امروزه، یکی از چالشهای ارتباط با مدیران این است. که راه های زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد و  مردم سرگردان هستند. که از بین توییتر، فیسبوک، مسنجر، نامه، تلفن، اسکایپ و فیس تایم، با کدام یک می توانند به شما دسترسی داشته باشند. این در حالی است که بعضی از مدیران در تمامی کانالهای ارتباطی هستند. ولی بنا به دلایلی در وقت مناسب پاسخ گو نیستند. و همکاران خود را پشت خط منتظر نگه داشته یا آنها را رد می کنند. اگر می خواهید ارتباط با ارزشی داشته باشید. کانالهای ارتباطی خود را محدود کرده و تا ۲۴۴ ساعت پاسخ گوی مخاطب باشید.

۴-   سعی کنید در اکثر مواقع درستکار باشید، اما اگر اشتباه کردید راحت باشید

ساده ترین راه برای درستکار بودن این است که به وظایف خود عمل کنید. و واقعیتها را پس از آنکه خوب در مورد آنها فکر کردید بیان کنید. اگر چه شاید شما مجبور باشید زمانی که اطلاعات کمی برای اطمینان یافتن دارید بهترین حدس را بزنید.

انتظارات خود را مدیریت کنید. در صورتی که اشتباه کردید، لبخند بزنید و خوشحال باشید، چون آن روز یک چیز جدید یاد گرفته اید.

۵-  اشتباهات دیگران و خودتان را ببخشید

مدیران موفق که نزد کارکنان خود احترام فراوانی دارند. نفرات خود را به آزمایش تشویق می کنند. و محیط امنی برای اشتباه کردن آنها ایجاد می کنند. افراد را به انجام ریسکهای محدود تشویق می کنند. و مثالی برای رها شدن از اشتباه و بازگشت به عقب و اصلاح آن، ارائه می کنند.

۶-  چه درست کار کنند چه اشتباه، به دیگران احترام بگذار

تحقیر کسانی که اشتباه می کنند، بیشتر از آن که تأثیر بدی روی آنها داشته باشد روی خود شما تاثیر دارد. در طرف دیگر، ممکن است افراد در مورد شخصی که مورد تشویق شما قرار گرفته است تمایلات حسودانه ای داشته باشند. بنابراین فکر کنید در یک بدن شیشه ای زندگی می کنید و همه می توانند درون قلب شما را ببینند. پس نسبت به عواقب تشویقها و تنبیه ها آگاه باشید. در عین حال احترام رئیسی که به قیمت از دست دادن موفقیت گروه، با آنهایی که دائما اشتباه می کنند کنار می آید، بزودی از دست خواهد رفت. بدانید که چه موقع باید از بازیکنان ضعیف حمایت کنید و اگر آشکارا مانع نتیجه گرفتن می شوند آنها را کنار بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *