ساده سازی گرفتن تصمیمات سخت

ساده سازی گرفتن تصمیمات سخت

وقتی شما در حال گرفتن یک تصمیم مهم و پر چالش هستید، از استراتژیهای زیر استفاده کنید تا فرایند تصمیم گیری شما ساده تر شود.

۱٫ آن تصمیم بزرگ را به چند تصمیم کوچک تقسیم کنید :

DiSC Inscape 89
این کار باعث می شود تصمیم گیری شما ملموس تر و مدیریت پذیر تر گردد.

۲٫ تهیه لیستی از مزایا و معایب، گرفتن آن تصمیم :

این کار سبب می شود تا ذهن شما از آشفتگی، گرفتن تصمیمات ویری و مبتنی بر هول و هوس محفوظ گردد. دیگر نیاز نیست دائم به عواقب کارهای خود فکر کنید و استرس به خود وارد کنید.

۳٫ تمرکز بر اصول، ارزشها و علایق خود:

DiSC Inscape 90

 

برای گرفتن تصمیمات مهم تمرکز بر ارزشهای خود و این که چه کاری شما را خوشحال می کند؟ کدام تصمیم با ارزشهای شما سازگار است؟ بسیار کمک خواهد کرد. در این صورت به خاطر پایبندی به اصول و ارزشهای خود در گرفتن تصمیم مسئولیت آن و عواقب آن را به خوبی به عهده خواهید گرفت.

۴٫ توجه به حس ششم یا احساس درونی :

گاهی اوقات الهام گرفتن از درون کار را برای گرفتن تصمیمات ساده تر می کند. زمانهایی وجود دارد که ما در صدد انتخاب راهی هستیم اما گویی ندایی از درون به ما چیز دیگری می گوید. گاهی می بایست به ندای درونی خود نیز توجه کنیم و یا حداقل دلایل آن را کشف کنیم.

۵٫ تعیین زمان ضرب الاجل :

حتما برای گرفتن تصمیم خود زمانی را برای آخرین فرصت در نظر بگیرید و خود را ملزم بدانید تا در آن زمان خواست نهایی خود را مشخص کنید. باز بودن زمان و فکر کردن بیشتر و بیشتر همیشه به شما کمک نمی کند.

۶٫ چشم انداز خود را برای گرفتن تصمیم تغییر دهید :

DiSC Inscape 91

 

فقط به گرفتن تصمیم در زمان حال نیاندیشید بلکه به آینده فکر کنید و ببینید سه ماه یا ۶ ماه یا یک سال دیگر چه انتخابهایی دارید.

۷٫ با افرادی که به آنها اعتماد دارید مشورت کنید :

گاهی یک دوست نزدیک یا فردی از فامیل می تواند گزینه ای مناسب برای گرفتن باز خورد باشد. اما نکته مهم این است که نگذارید آنها برای شما تصمیم بگیرند بلکه از آنها اطلاعات بگیرید ولی تصمیم را خودتان بگیرید. تخت تأثیر دیگران نباشید. خودتان به نتیجه برسید بعد تصمیم بگیرید.

۸٫ شما نفر اول هستید :

این بدان معناست که در هر درخواستی که اززندگی خود دارید بدانید که اولین کسی که نتیجه تصمیم روی آن تأثیر می گذارد خود شما هستید پس به خاطر دیگران چیزی را نخواهید. شاید در ابتدا کمی خود خواهانه به نظر آید اما واقعیت این است که بهتر است وقت خود را در زندگی صرف خودتان کنید تا وقت صرف دیگران و پرداختن به کارهایی که آنها را دوست ندارید بکنید. اگر چه در نظر گرفتن دیگران در خواسته ها مربوط به شریک زندگیتان یکی از مهمترین و کلیدی ترین ارکان است.

۹٫ به خودتان اجازه تغییر بدهید :

به خودتان اجازه بدهید تا ذهنتان و ذهنیت شما تغییر کند. اگر به چیزی وابستگی(کار، فرد، عادت و ..) دارید که دیگر برای شما مفید نیست فرصت تغییر ذهن و رهایی از بند آن وابستگی را به خود بدهید. تغییر ذهن شما نقطه شروع تغییر زندگی شماست.

اینستاگرام گروه مدیریتی آرشیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *