چند راه موثر برای ارزیابی اعتماد در سازمان

اعتماد

چند راه مؤثر برای ارزیابی میزان اعتماد در سازمان

۱٫ آیا افراد در سازمان شما آنچه را متعهد می‌شوند به انجام می‌رسانند؟ زمانی که آنچه افراد بیان می کنند با آنچه انجام می‌دهند همخوانی نداشته باشد اعتماد کم شده و از بین خواهد رفت. به انجام رساندن تعهدات اعتماد ایجاد می‌کند.

۲٫ آیا افراد در سازمان شما آزادانه اطلاعات کیفی را بین یکدیگر و بین بخشهای دیگر به اشتراک می گذارند؟ افرادی که از دادن اطلاعات خودداری میکنند اغلب توسط دیگران به عنوان فردی غیر قابل اعتماد شناخته می شوند.

۳٫ آیا رفتار مدیران مثبت و قابل پیش بینی است؟ مدیرانی که رفتارهای تهاجمی، ناسازگار، منفعل و پرخاشگر دارند به اعتماد کارکنان و هیئت مدیره صدمه می زنند. برای رفتارهای مثبت، سازنده، مفید و سازگار پاداش قائل شوید.

۴٫ آیا گرفتن بازخورد از عملکرد افراد، بخش منظم و مداومی از فرایند ارائه پاداش به تیم تحت سرپرستی شما است؟ کارکنانی که می دانند چگونه کار انجام دهند و کسانی که به مدیران و سرپرستان ایمان دارند برای موفقیتشان سرمایه گذاری کرده اند و اعتماد سازمانی را بالا خواهند برد. پس با ارائه پاداش به آنها از طریق بازخورد عملکردشان، انگیزه را در آنها و اطمینان را در سازمان افزایش دهید.

۵٫ آیا افراد سازمانتان در مورد نا امیدی هایشان به صورت آشکارا و مسئولانه بحث می کنند؟ افرادی که هیچ راهی برای بیان
نا امیدی هایشان با مدیریت ندارند اغلب به بحث های طولانی بی ارزش و بی ربط متوسل شده و موجب تضعیف اعتماد میان کارکنان و مدیریت می شوند.

۶٫ آیا رویکرد مدیریتی مدیر،کارکنان را رقابتی می کند؟ در محیط کار رقابتی، کارکنان اطلاعات را به اشتراک نمی گذارند، به یک دیگر کمک نمی کنند و این سازمان، محیط خوبی برای کار تیمی نیست. رقابت به این شکل وسیله ایست که ذخایر اعتماد شما را تخلیه خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *