این منیت و خودخواهی شماست که اجازه نمیدهد برای شغلتان تصمیم بگیرید!!

گروه مدیریتی آرشیام رفتار سازمانی21-منّیت و خودخواهیاین منّیت و خودخواهی شماست که اجازه نمیدهد برای شغلتان تصمیم بگیرید!!


بسیار خوب است که شما برای موفقیت هایتان به خود ببالید. اما داشتن منیت و خود خواهی زیاد می تواند بی نهایت برای حرفه شما مضر باشد. اگر خودبینی و تکبرتان عامل انگیزشی برای اعمال شما شود. محکوم به شکست خواهید بود. ممکن است یکبار شکست نخورید. اما سرانجام منیت و خودخواهی از شما پیشی می گیرد. و به حرفه شما به طریقی که نتوانید آن را درست کنید ضربه می زند. متن زیر را بخوانید تا ببینید چرا منّیت و خودخواهی شما خطرناک است. و برای کنترلش چه کارهایی می توانید انجام دهید.

، رفتار سازمانی22-منّیت و خودخواهی

 

۱٫ منّیت و خودخواهی زیاد، نسخه ای معیوب از عزت نفس و خودباوری بالاست.


در ابتدا، اجازه دهید. تفاوت منّیت و خودخواهی را از عزت نفس و خودباوری سالم شناسایی کنیم. بطور خلاصه، اعتماد به نفس خوب است. اما غرور و تکبر خوب نیست. اعتماد به نفس بالا به این معنی است. که شما در تصمیم گیری هایتان مطمئن هستید و از شنیدن عقایدی غیر از عقاید خودتان هراسان نیستید. منّیت و خودخواهی زمانی وجود دارد که شما نسبت به تصمیم های خود خیلی مطمئن هستید. و تمایلی به شنیدن هیچ یک از نظرات مخالف ندارید، بنابراین این خود شیفتگی است که شما را متقاعد می کند. که فقط نظرات شماست که ارزش شنیدن دارند. حالا اجازه بدهید به سراغ تاثیرات منفی منّیت و خودخواهی در حرفه تان برویم.

منّیت و خودخواهی- رفتار سازمانی23
۲٫ منّیت ها و خودخواهی ها توی ذوق مردم می زنند.


همکاران، ارباب رجوع ها، مشتریان… و هر کسی که در حرفه خود با او تعامل دارید. به احتمال زیاد توسط شخصی که بسیار خودبینانه عمل می کند توی ذوقشان می خورد. مدیریت ارتباطات یکی از مهمترین جنبه ها در هر شغل است. بنابراین مطمئن شوید که روابطتان مستحکم و استوار هستند. اگر در حال کارکردن با کسی هستید که از شما خوشش نمی آید. احتمالا همکاری های شما خیلی هموار نخواهد بود. منّیت و خودخواهی خود را به اندازه کافی برای مدتی طولانی کنار بگذارید تا مردم بخواهند با شما در یک اتاق همکاری کنند.

گروه مدیریتی آرشیام ، منّیت و خودخواهی- تست دیسک، رفتار سازمانی24

 

۳٫ منّیت و خودخواهی ها از قضاوت خوب جلوگیری می کنند.


وقتی شما فرض کنید که راهتان، تنها راه درست است مشکلات در حرفه شما ظاهر می شود. افراد خودخواه و خودپسند اغلب اوقات نادان ترین افراد هستند. و زمانی که گزینه های بهتری مقابلشان وجود دارد به نظرات و عادات نابجا می چسبند. اجازه ندهید منّیت و خودخواهی شما زمام امور را در دست بگیرد. به این ترتیب شما می توانید تصمیمات درستی بگیرید که باعث پیشبرد حرفه شما خواهد شد به جای اینکه آن را عقب نگه دارد.

گروه مدیریتی آرشیام ، مدل رفتاری دیسک ،تست دیسک، رفتار سازمانی25

 

۴٫ منّیت و خودخواهی ها شما را از احترام گذاشتن به نظرات متفاوت باز می دارد.


افراد با اعتماد به نفس تمایل به شنیدن نظرات دیگران دارند. حتی از شنیدن عقاید بهتر از خودشان خوشحال می شوند. افراد خودپسند از اینکه دیگران بخواهند پیشدستی کنند. و آنها را خجالت زده کنند می ترسند. حتی زمانی که هیچ کس در اتاق به مکالماتی که آنها درحال انجامش هستند. و حالت رقابتی نیز دارد، توجهی نداشته باشد. از شنیدن عقاید دیگران طفره نروید. حتی اگر در ابتدا عقاید آنها را نمی پسندید. به آنها کمی زمان بدهید تا نظراتشان را بیان کنند. قبل از اینکه شروع به انتقاد کنید چیزهایی را برای تعریف و تحسین جستجو کنید. بدین ترتیب شما می توانید به جای بی میلی مطلق با دیدی باز به نظرات پاسخ دهید.

گروه مدیریتی آرشیام ، مدل رفتاری دیسک ،تست دیسک، رفتار سازمانی26
۵٫ منّیت و خودخواهی ها به قدرت بیشتر از اعتماد ارزش می گذارد.


افراد خودپسند فکر می کنند که برتری کسب کردن مهمترین چیز است. اما اعتبار و اقتدار شما فرو خواهد ریخت اگر دیگران شما را باور نداشته باشند. قدرت از اعتماد ساخته می شود. بنابراین ارزش نهادن به قدرت بیشتر از اعتماد، با این نکته مغایر است. به جای اینکه به دنبال راههای کسب قدرت باشید. در اصل با افراد دیگر در حرفه خود ارتباط برقرار کنید. دوستی های واقعی و ماندگار ایجاد کنید تا به روابط کاری موفقیت آمیز تبدیل شود. با این روش کار شما به جای اینکه بر پایه و ساختاری متزلزل بنا شود بر پایه ای محکم بنا خواهد شد.

گروه مدیریتی آرشیام ، مدل رفتاری دیسک ،تست دیسک، رفتار سازمانی27

 

۶٫ منّیت و خودخواهی ها ریشه در عدم اعتماد به نفس دارند.


در حقیقت اعتماد به نفس سالم ریشه در یک حالت ذهنی خوب دارد. اما منّیت و خودخواهی ها از ترس ایجاد می شوند. شما در واقع اعتماد به نفس ندارید و می خواهید با تهور و شجاعتی ظاهری جای آن را پر کنید. اگر آنچه که در بالا توضیح دادیم به نظر شما بسیار آشناست. ممکن است به جای اعتماد به نفس بالا، منّیت و خودخواهی داشته باشید. راههای ساختن اراده و صلابت شخصیتی خود را بررسی کنید. یک راه حل تا حدی افراطی ولی بسیار موثر. درمان شناختی- رفتاری است و درمان توسط یک روانپزشک که به شما کمک می کند. با ترسهایتان رو به رو شوید و با تمرینهایی از آنها پیشی بگیرید. منّیت و خودخواهی می تواند چیز واقعا خطرناکی باشد. مخصوصا در کارتان، بنابراین نسبت به انجام اقدامات احتیاطی، اطمینان حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *