برای داشتن جامعه ای سالم و پویا هر فکر و عملی را از خودمان شروع کنیم.

به نام ایزد یکتا

برای داشتن جامعه ای سالم و پویا هر فکر و عملی را از خودمان شروع کنیم.

اهمیت آگاهی از توانمندیهای رفتاری:

شناخت توانمندیهای رفتاری خود در جهت اصلاح، بهبود و ارتقا رفتار و روابطمان با دیگران. نخستین گام برای داشتن جامعه ای سالم خواهد بود. از پرسشنامه دیسک DiSC چند منظوره. می توان به عنوان یکی از بهترین و مطمئن ترین ابزارهای شناخت توانمندیهای رفتاری نام برد. جامعه ای سالم خواهد بود. که افراد با آگاهی از توانمندیهای رفتاری از تقاط قوت رفتاری و موانع ذهنی خود شناخت درست و علمی داشته باشند. و مدام در جهت بهبود و ارتقا رفتار خود تلاش کنند.

با رفتاری مناسب و درخور، سلامتی جسم و روح خود را تضمین کنیم. پس در آغاز هر کاری به منافع و ارزشهای خود و ذی نفعان بطور منصفانه توجه کنیم. و تعمق کنیم که آیا می پسندیم خودمان مفعول آن کارباشیم؟ نگوییم چرا این فرد یا آن فرد اینکار را می کند؟ اول از خودمان خودمان شروع کنیم. از خود سوال کنیم آیا من برای مملکت در حال گام برداشتن در مسیر درست هستم. و آینده ای نیکو را برای فرزندانمان رقم می زنم (منصفانه)؟ و یا خود را در جهت دلخواه توجیه می کنم که فقط …؟

  • آگاهی و درستکاری: با آگاهی صحیح از توانمندیهای رفتاری، افراد بسمت درستکاری هدایت می شوند. و از عواقب واقعی هر کاری مطلع می شوند. می دانیم که پیامد عدم صداقت و درستکاری، سیاهی خواهد بود.

  •  درایت  و خلاقیت

  • استقامت و سخت کوشی

  • مثبت اندیشی و طراحی آینده خوب

  •  انگیزه و انرژی

  •  گذشت ، نوعدوستی  و کمک به دیگران

تاریخ کهن و دیرینه ایران زمین نشان از این داردکه ملت ما هزاران سال را با آگاهی، استقامت، حوصله، داریت، خلاقیت، شکوفایی و بهینه سازی به سرانجام رسانده و نو کرده است. این سال فرخنده را در شرایطی آغاز می کنیم که محدودیتهای زیادی از جمله تحریمهای ظالمانه عرصه را بر ملت بزرگ ایران تنگ کرده است. اما همانطور که از قدرت تاریخی و دیرینه مردم ایران زمین انتظار داریم باری دیگر ایران و ایرانی عظمت این سرزمین پهناوررا به رخ جهانیان خواهند کشید و نشان می دهند که چگونه با آگاهی از توانمندیهای رفتاری تهدیدات را به فرصت تبدیل می کنند.

اگرچه این مهم نیازمند سخت کوشی بسیار زیاد و خستگی ناپذیرآحاد ایرانیان خواهد بود، ملت بزرگوارایران با رویکردی مثبت به کمک هم و دست در دست هم، گره از مشکلات  کشور عزیزمان می گشایند. فکر کنیم چگونه می توانیم به دیگران کمک کنیم و بتوانیم مشکلی از مشکلات آنان کم کنیم. نیک بیندیشیم و هر کاری که انجام می دهیم، این سوال کلیدی را از خود بپرسیم ” آیا این کار من باعث ناراحتی یا ایجاد مشکل  برای هموطن من نمی شود؟”  مراقب باشیم این کار برای دیگران مشکل و برای من سود و راحتی بهمراه نداشته باشد. اگر اینچنین شد بیاد بیاوریم که امروز من سود و راحتی را برای خود به ارمغان می آورم ولی آیا در آینده نیز همین منوال ادامه خواهد داشت؟

تو نیکی می کن و در دجله انداز    که ایزد در بیابانت دهد باز

از این دست می دهیم و از آن دست می گیریم. چه خوب و چه بد.

چه نیکو است که  فعالیتهای خوب و درستی را که آغاز می کنیم از درون و بیرون خوشحال باشیم. همچنین شکر گزار از سلامتی که ایزد منان به ما عطا فرموده و شکر آنرا با انرژی زیاد خود و خوشحالی از دیگر نعمات، رقم زنیم. درستکاران را احترام و تشویق و افرادی که در راه نادرست هستند، هدایت به درستی کنیم. و آنها را تشویق به آگاهی از توانمندیهای رفتاری خود کنیم.  و در صورت ماندن در ناآگاهی، بی توجهی کنیم. انرژی  خود را با پایداری و تلاش مضاعف صرف امور صحیح و با نیت خالصانه برای مردم  و کشور کنیم که عامل  خشنودی خواهد بود. با گذشت، نوعدوستی، احسان به افراد و درایت به ضعیف کردن و حذف شیطان درون  و بیرون رویم  که پاداشی بس نیک بصورت درونی، معنوی و مادی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *