چگونگی حفظ کارکنان خوب

نکاتی کاربردی در حفظ بهترین کارمندانتان 

۱٫   کارمندان نیاز دارند که بابت انجام کامل کار به عنوان افرادی که در یک مکان با هم کار می کنند. توسط همکاران و سرپرستان از آنها قدردانی شود . یکی از ویژگی های متعارف در میان همه ما این است که همه ما نیاز به توجه داریم. در خانه و زندگیمان و در روابط صمیمی و نزدیک بسیار واضح است. که می خواهیم از ما قدردانی شود. و عزیزان ما باید این قدردانی را به روشی که مورد قبول ماست نشان دهند. بنابراین روشی را که افراد تمایل دارند. از آن راه از آنها قدردانی شود را در یابید. و از آن روش در تشکر از آنها استفاده کنید. به احتمال زیاد این موضوع از مهمترین عوامل رضایت از محیط کاری است.

۲٫   کارمندان نیاز دارند که احساس کنند. یک عضو ارزشمند از تیمشان هستند. اگر یک بار دیگر به روابطمان در خانه نگاه کنیم. به راحتی درک خواهیم کرد. که یک عامل کلیدی که همه ما در خانواده به دنبال آن هستیم. حس یک عضو ارزشمند و کامل خانواده بودن است. همین موضوع می تواند درباره روابطمان در محیط کار گفته شود. هیچ کس دوست ندارد یک طرد شده باشد!!

۳٫   لازم است که با کارمندان منصفانه رفتار شود.

و آنها را زمانی که بیشتر از وظیفه شان کار انجام می دهند تحسین کرد. یاد آور می شویم این تحسین می بایست به روشی انجام شود. که مورد قبول آنها می باشد. این را انجام دهید و بدانید که شما کارمندانی خواهید داشت که برای شما در انجام هر کاری آماده خواهند بود.

۴٫   کارمندان به هنگام وجود مشکلات مربوط به کار یا مشکلات شخصی نیاز به دریافت کمک و گوش شنوا و همدردی دارند. همه ما به عنوان یک انسان، برای اینکه از دیگران دور باشیم و به تنهایی بخواهیم از پس همه امور بر بیاییم ساخته نشدیم. به یاد داشته باشید که آنچه در خانه برای آنها اتفاق می افتد طبیعتا به محل کارشان هم منتقل میشود و بهره وری محیط کار آنها به محیط خانواده آنها نیز بستگی دارد. پس در درک و رفع مشکلات کارمندان خود کوشا باشید.

۵٫   کارمندان به حقوق و دستمزدی متناسب با انتظاراتشان همراه با امنیت شغلی مناسب نیاز دارند.

به عنوان یک انسان ما نیاز ذاتی به احساس امنیت و اطمینان داریم. بخشی از احساس امنیت ما از توانایی فراهم کردن یک سقف بالای سرمان و گذاشتن غذا بر سر سفره برای خانواده ناشی می شود. در این عصر، خانواده ها بیشتر از گذشته با هم چشم و هم چشمی می کنند. شما می توانید مطمئن باشید که کارمندانتان این را بسیار مهم می دانند. پس اگر شما پیشنهاد دستمزد مناسب و معقول با امنیت شغلی به آنها  ارائه ندهید، ممکن است آنها به همان میزان وفاداری و مهربانی به شما نشان دهند.

۶٫   کارمندان انتظار دارند با همه منصفانه و قاطعانه رفتار کنید و از اینکه به کسی بیشتر توجه و علاقه داشته باشید دوری کنید.

هنگامی که شما به یکی از کارمندان نسبت به دیگران بیشتر لطف و توجه داشته باشید احتمالا یک نفر را از دست خواهید داد یا در بهترین حالت کارمندی را که احساس سرخوردگی و نا امیدی می کند را از دست می دهید و میزان مفید و موثر بودن کارشان از آنچه قبلا بوده کاهش پیدا می کند. این حقیقت را هم اضافه کنید که یک کارمند به احتمال زیاد با کارمندان دیگر درباره رفتار بدی که با او شده صحبت می کند و این امر به شرکت دو برابر و بیش از پیش ضربه می زند.

۷٫   کارمندان نیز از شرکتشان و همکاران انتظار وفاداری دارند.

هیچ کس دوست ندارد به دام شیر بیافتد و اگر شما این کار را در شرکت بکنید پس چیزی جز ترس بین کارمندان شما القا نمی شود. باور کنید که وجود ترس آن چیزی نیست که شما می خواهید. آنچه شما می خواهید وفاداری و احترام است و اینها باید در طول زمان به دست بیایند. حدس بزنید کارمندان از شما چه می خواهند؟ بله درست است. هر کسی دوست دارد فکر کند که وقتی اشتباهی در کارها اتفاق می افتد شرکت و همکارانش پای آنها می ایستند و به جای آنکه او را به دام شیر بیندازند برای او دست کمک دراز کنند. مطمئن شوید که شما آماده انجام این کارها برای کارمندانتان هستید و در مقابل، شما هم بیشترین وفاداری و احترام را از آنها دریافت می کنید. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *