عناوین و نتایج مرتبط

:: شناسایی شایستگی های رهبران Leadership
:: توانمندسازی بنیادین مدیران
:: شناسایی توانمندی های ذاتی مدیران
:: حل و فصل مشکلات شرکا در سازمان
:: عارضه یابی و حل و فصل مشکلات داخلی سازمان
:: نحوه تعامل مناسب مدیران با پرسنل
:: ارائه استراتژیهای توسعه ای رهبران به روش 363
:: مهارتهای مصاحبه
:: تجزیه تحلیل شغل و تطبیق پروفایل شغل با شاغل
:: کاهش تنش و تعارض به طریق علمی در فرد و سازمان
:: افزایش انگیزه و رضایتمندی
:: افزایش میزان سطح فروش
:: استراتژیهای منحصر به فرد برای حفظ و جذب هر مشتری (به روش دیسک)
:: شناسایی الگوی مدیریتی مدیران
:: مدل رفتاری دیسک
:: بهره وری
:: استخدام علمی
:: منابع انسانی
:: دوره آموزشی
:: کانون ارزیابی
:: کارگروهی
:: مشاوره
:: مدیریت
:: مدیریت تعارض و استرس
:: مدل رفتاری آزمون دیسک
:: فروش
:: کوچینگ
:: مدیریت زمان
:: انگیزش
:: توانایی ذاتی
:: Inscape-Wiley
:: DiSC Inscape

مدل رفتاری دیسک (Disc)

مدل رفتاری دیسک (Disc)

خوشبختانه در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوزی شاهد رشد روز افزون علوم رفتاری(مدل رفتاری دیسک (Disc)) در راستای بهبود وارتقاء ارتباطات درون و برون فردی و غیره هستیم.

از جمله یکی از کارآمدترین آنها مدل رفتاری دیسک(Disc)  است که در کشور عزیزمان ایران نیز این تکنیک وارد شده و به کار گرفته می شود.

یک نکته بسیار حائز اهمیت در رابطه با مبحث مدل رفتاری دیسک (Disc) این است که در ابتدا بسیار ساده و آسان به نظر می رسد. ولی این تکنیک بسیار حجیم، متنوع  و دارای پیچیدگی های فراوان است و استفاده صحیح و کاربردی از آن، نیازمند دانشی عمیق، جامع  و اصل (Orginal)   می باشد.

آگاه هستید  که پایه و مرجع این تکنیک بین المللی کشور امریکا است. در ابتدا یک شرکت امریکایی پس از سال ها تلاش و تحقیقات مستمر، این مطالب را کاملا” علمی، کاربردی و به روز شده. شامل آموزشهای جامع و همچنین پرسشنامه های متنوع در اختیار مردم دنیا قرار داده است، لذا از افرادی که تمایل به یادگیری و بکارگیری این تکنیک بین المللی دارند.

خواهشمندیم به نکات زیر دقت کنند:

  • از هر فرد یا سازمان که در زمینه آموزش تکنیک دیسک (Disc) فعالیت می کنند، سوال شود مطالب دوره های آموزشی را از کدام مرجع یا مأخذ (با ارائه مستندات) تهیه کرده اند؟

  • از طریق جمع آوری های اینترنتی

  • برگرفته از تجربه و تحصیلات دانشگاهی

  • از تجارب کاری و فردی

  • از منبع اصلی آن (منبع خارجی)

  • پرسشنامه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، منبع بین المللی و اصل دارند؟ یا طراحی فرد یا سازمان داخلی هستند؟

  • به حجم مطالبی که به افراد منتقل می شود دقت کنید زیرا به دلیل عدم دسترسی به منبع اصلی، مباحث کم محتوا، تکراری و با فیلر  (Filler) ارائه می شود.

  • به سوابق و ویژگی های مدرسین این تکنیک نیز دقت کنید که افرادی با تجربه تخصصی در زمینه روانشناسی و مدیریت در صنعت و حداقل دارای گواهینامه بین المللی دیسک (Disc) باشند.

با توجه به اهمیت وکاربردی بودن این مطالب در زمینه شناخت و تغییرات رفتاری انسان، کوچکترین  راهنمایی، پیشنهاد، مشورت، نظر یا راهکار اشتباه بر پایه دیسک (Disc) می تواند تأثیرات مثبت و یا احیانا” منفی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی افراد بگذارد. و اگر این مطالب از منبع اصلی(Original)  دریافت نشود، متأسفانه باعث آسیب ها و سرخورگی های جبران ناپذیری در زندگی افراد خواهد شد.

پس لطفا قبل از انتخاب و همکاری با فرد یا سازمان های فعال در زمینه تکنیک دیسک (Disc) ، با درایت، صبوری وتحقیق کامل در موردآنها، از اصل بودن (Original)  مطالبی که  ارائه خواهد شد  اطمینان حاصل کنید……..

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه مدیریتی آرشیام جهان می باشد و استفاده از کلیه محتوای سایت با اجازه کتبی امکان پذیر است و در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد.