حسادت و رقابت

 

حسادت-رقابت-ضعف

“حسادت و رقابت”

احساس حسادت

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید؟ که چرا فردی ممکن است به یکی از دوستانش حسادت کند. نه به یک هنرمند مشهور که محبوب‌تر است؟
بله موارد بسیاری بوده است. که در آن افراد به هنرمندان مشهور این احساس را دارند. اما چرا افراد نسبت به آنها به اندازه‌ای که نسبت به همکارانشان حسادت می‌کنند، این احساس را ندارند؟
علاوه بر این متوجه شده‌اید که یک مهندس به‌ندرت می‌تواند نسبت به یک دکتر موفق حسود شود. در حالی که او واقعاً می‌تواند نسبت به مهندس موفق دیگری که با او کار می‌کند حسود شود. چه چیزی در این رابطه وجود دارد؟؟

حسادت و رقابت

جواب این سؤالات ساده است. ما فقط زمانی این احساس را می‌کنیم. که فکر می‌کنیم در رقابت مستقیم با آن فرد هستیم.
زمانی فردی احساس حسادت می‌کند. که یکی از همکارانش توسط مدیر مورد ستایش قرار می‌گیرد. چرا که ترس ازدست دادن ارتقاءش نسبت به آن رقیب را دارد.
یک مرد وقتی همسرش با مردهای دیگر صحبت می‌کند. نسبت به او احساس حسادت می‌کند چرا که می‌ترسد. که مردهای دیگر در این رقابت پیروز شوند و همسرش را از او بگیرند. در یک رابطه، این احساس می‌تواند باعث ناراحتی شریک زندگی‌تان شود. و می‌تواند به پایان این رابطه ختم شود.

در کتابم راهنمایی نهایی برای حفظ یک رابطه درست را تجربه کردم. که چگونه برطرف کردن ناامنی‌ها و ترس‌ها می‌تواند به کمتر شدن احساس حسادت کمک کند. و می‌تواند رابطه شما را سالم‌تر کند.
اگر شما نسبت به یک ستاره فیلم حسادت می‌کنید. خیلی احتمال دارد که شما می‌ترسید که توجه دوستان و آن کسی که دوستش دارید را به خود جلب کند و قلب او را برباید. اگر شما به رابطه بین خودتان و آن ستاره فیلم به‌عنوان رقابتی برای جلب توجه فکر می‌کنید. پس مطمئنا نسبت به او احساس حسادت خواهید کرد.

حسادت و ضعف

آیا این حس نشانه‌ای از ضعف است؟ در بیشتر موارد جواب بله است.

شما هرگز نسبت به کسی احساس حسادت نخواهید کرد. مگر اینکه فکر کنید که او رقیب سرسختی است. و مگر اینکه نسبت به توانایی‌های خودتان شک داشته باشید.
هرچه بیشتر نسبت به کسی این حس را داشته باشید بیشتر فکر می‌کنید که در مقایسه با او ضعیف هستید. اگر کسی دائماً پشت سر شما صحبت می‌کند و دائما چیزهای بدی درباره شما می‌گوید پس احساس بدی نکیند چرا که در بسیاری از موارد این می‌تواند به‌عنوان اعترافی شفاهی در نظر گرفته شود که شما بهتر از او هستید.
اگر شما فهمیدید که نسبت به دیگران این احساس را دارید پس به آن توجه کنید و به‌جای انتقاد و نفرت نسبت به آنها همین حالا شروع به تغییر خودتان کنید.

ما همگی احتمالاً در نقاط خاصی از زندگی‌مان احساس حسادت خواهیم کرد اما آن افرادی که واقعاً متوجه این حس در خود می‌شوند سعی خواهند کرد که مشکلات‌شان را برطرف کنند در حالی که برخی دیگر فقط حسود و پر از نفرت خواهند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *