حقایقی در ارتباط با مغز

مغز

توانایی های مغز

مغز شما چرب ترین عضو در بدن می باشد. که از حداقل ۶۰ درصد تشکیل شده است. در فرایند یادگیری ۲۰ درصد از اکسیژن کل بدنتان را مصرف می کند. کودکانی که تا قبل از ۵ سالگی دو زبان را یاد می گیرند ساختار آن را تغییر می دهند و ماده خاکستری در بزرگسالان در مقایسه با آنان بسیار متراکم تر است.

هنگامی که بیدار می شوید مغزتان حدود ۱۰ تا ۲۳ وات قدرت تولید می کند که برابر با انرژی کافی برای روشن کردن یک لامپ برق می باشد. ۷۵ درصد آن، آب است.

وظیفه خمیازه در مغز:

خمیازه وظیفه اش فرستاندن اکسیژن بیشتر به مغز است. بنابراین در جهت آرام ساختن و سرحال کردن ذهن عمل می کند. ماده خاکستری در حقیقت صورتی است. وظیفه آن پردازش و ادراک مرتبط می باشد. اگرچه احساسات و هیجانات در ذهن پردازش می شود. اما آن خودش نمی تواند درد را احساس کند.

زیرا فاقد گیرنده های درد می باشد. سر دردها از گیرنده های درد در سر ما می آیند. از این رو سر درد نامیده می شوند. وقتی شما ۱۸ ساله شدید ذهنتان از توسعه باز نمی ایستد. تا ۲۰ سالگی نیز به همان خوبی ادامه دارد. و در طول زندگی این روند تغییر، ادامه می یابد.

چرا ما بعد از اینکه شخصی خمیازه می کشد، خمیازه می کشیم؟

زیرا ما در مغزمان سلول هایی داریم. که نورون های آیینه ای نامیده می شوند. اگر این بخش آسیب ببیند. شخص به سختی می تواند اجتماعی باشد و با دیگران ارتباط برقرار کند.

توانایی های پنهان مغزتان را با این واقعیتهای قدرتمند افزایش دهید.

مغز شما برای عظمت طراحی شده است. میزان پردازش اطلاعات  مشخص می کند که ما قادر به گذران و جلو بردن یک روز شلوغ هستیم. یک ارگان بسیار اصلی است و باید از آن بخوبی مراقبت شود.

چندین راه برای مراقبت کردن از مغز:

۱- به حداقل رساندن استرس

۲- سخت کار نکردن برای ساعتهای طولانی

۳- استراحت کردن و شارژ مجدد ذهن

۴- درست غذا خوردن بویژه میوه و ویتامین جهت ازدیاد هوشیاری

اطلاعات بیشتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *