راه های درست صحبت با تیم

صحبت

راههای درست صحبت با تیم

بسیاری از مدیران فکر می کنند. که بدون صحبت می دانند کارکنان شان واقعا در مورد محیط کسب و کارشان چه احساسی دارند. اما آیا شما واقعا مطمئن هستید که به درستی فکر و احساس آنها را می دانید؟ از راهنماییهای این مقاله استفاده کنید. تا مطمئن شوید که شما واقعا از آنچه که کارکنان شما فکر می کنند، آگاهید.

۱ . به طور مستقیم صحبت کنید :

در دام سوال پرسیدن فقط از مدیرانتان (افرادی که مسئولیتهای مهم را به آنها واگذار کرده اید) نیافتید. و از آنها انتظار شنیدن حقیقت صادقانه مطلق را نداشته باشید. شما تنها در صورتی به جواب سوال ها خواهی رسید. که به درد ها و احساسات و ادراکات کارکنان خط مقدم تیم نیز گوش دهید. فکر و احساس افراد به کارشان همواره در حال تغییر است. برای مدیریت این موضوع به طور منظم در این خصوص با افراد خود صحبت کنید. و از ذهنیتهای آنها آگاه باشید. در این صورت برای ایجاد تغییر در نگرش افراد آنها انعطاف بیشتری نشان خواهند داد.

۲ . در فضای آزاد با آنها صحبت کنید :

اگر شما از کارکنان زیر دست بخواهید که به دفتر بزرگ شما بیایند و دیدگاهشان را به شما بگویند، شانس این را خواهید داشت که بخشی از حقیقت را دریافت کنید. با این وجود اگر شما عصبی و ناراحت باشید آیا
می توانید با روی باز برخورد کنید؟ بهتر است برای نزدیک شدن به افراد در محیط واقعی کارشان رفته و از آن برای ایجاد سوالات استفاده کنید.

۳ . خلاقیت را بپرورانید :

اگر می خواهید بهترین ایده ها در مورد کسب و کارتان را بشنوید، دادن انگیزه به کارکنانتان مهم ترین عامل است. کاری کنید که آنها اطمینان حاصل کنند خلاقیت و متفاوت فکر کردن پاداش خواهد داشت. فرقی هم نمیکند که آن ایده جواب بدهد یا خیر. چیزی که شما نیاز دارید یک فرهنگ است که اجازه می دهد تا ایده ها و چالش ها را آن طور که
می خواهید بشنوید. در آن فرهنگ هر ایده ای موفق نخواهد بود، اما حداقل باید مطرح شوند.

۴ . حرفتان را راحت بزنید :

اگر افراد تصور کنند که شما فکر می کنید که همه چیز گل و بلبل است، آنها نیز احتمالا همین فکر را به شما بعنوان باز خورد ارائه خواهند داد، حتی اگر درست نباشد. پس اجازه دهید آنها بدانند که شما به برخی چیزهایی که نیاز به تغییر دارند فکر می کنید و برایشان مثال بیاورید. یا ابتدا نظر خودتان را بدهید”من فکر می کنم این یک مشکل است زیرا ….. شما چه فکر میکنید؟”

۵ . از به کار گیری افراد چالش طلب و سخت در گروه استفاده کنید :

در هر کسب و کاری افرادی وجود دارند که چیزهایی را که دیگران مشغول فکر کردن به آن هستند ولی بیان نمی کنند را می گویند. این تیپ افراد اغلب دور از دیگر از اعضای تیم نگه داشته میشوند چرا که در مواردی چیزهای اشتباهی میگویند و معمولا مدیران را به دردسر می اندازند. اما اگر شما واقعا
می خواهید به نیروی آنها پی ببرید حداقل باید صادق باشید. آنها را در یک گروه از افراد تیم خود قرار دهید و شما به طور ناگهانی متوجه خواهید شد که هر کس دیگری (که پیش تر منفعلانه عمل می کرد) آمادگی بی پرده صحبت کردن را دارد.

 

 

۶ . هرگز از ایده کسی انتقاد نکنید :  هرگز از نظر و یا دیدگاه کسی چه به طور مستقیم چه در زمانی بعد به مدیرانشان انتقاد نکنید. اگر با آنها مخالف هستید زمینه های مختلف را برایشان ارائه دهید و سعی کنید همه چیز را به تمام معنی توضیح دهید اما این را هم در نظر بگیرید آنها ممکن است بر اساس اطلاعاتشان همچنان عقیده شان را محق بدانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *