نکاتی در مورد یک فروش تلفنی موفق

DiSC Inscape 38

نکاتی برای یک فروش تلفنی موفق

در اینجا می خواهیم به نکاتی درباره اینکه به چه مواردی باید قبل از برقراری یک تماس تلفنی کاری توجه کنید می پردازیم:

۱٫ یک سلام و احوال پرسی گرم و حرفه ای داشته باشید. فقط سلام نکنید و بلافاصله بدون اینکه طرف دیگر شرکت کند وارد بحث اصلیتان شوید. در سلام و احوالپرسی شما باید در عین حال رسمی باشد. در ابتدا با آقای…. ، خانم…. شروع کنید بر فرض مثال “صبح بخیر آقای اسمیت” یا ” عصر بخیر خانم جونز” هرکس دیگری می گوید “سلام” ولی متفاوت باشید. و حرفه ای عمل کنید

DiSC Inscape 39-فروش

 

۲٫ خودتان و شرکتتان را معرفی کنید.

” من سالی اسمیت هستم. از شرکت ABC” ما یک شرکت بومی هستیم. که به صورت تخصصی در زمینه کمک به شرکتهایی مانند شما برای ذخیره کردن پول است”. هنوز زیاد وارد جزئیات نشوید. به فروش محصول خود فعلا اشاره ای نکنید. اگر این کار را انجام دهید. به طرف دیگر این اجازه را می دهید که بگوید. ” ما از این موضوع استقبال می کنیم ولی قبلا گرفتیم و استفاده کردیم” و ارتباط را قطع می کند. با کلی معرفی کردن شرکت، به مزایای کارتان اشاره کنید، شما با این کار حس کنجکاوی مشتری احتمالیتان را تحریک می کنید و آنها را به مدت طولانی تر پشت خط نگه می دارید.

DiSC Inscape 40

 

۳٫ قدردانی و سپاسگزاری خود را بیان کنید.

همیشه از مشتری بالقوه خود برای اینکه مقدار زمانی را در روز شلوغ کاری اش به شما اختصاص داده تشکر و قدردانی کنید. به او بگویید که شما ثانیه ای از وقت او را تلف نخواهید کرد. ” می خواهم از شما بابت اینکه تلفن من را پاسخ دادید تشکر کنم. فقط وقت کمی از شما خواهم گرفت تا شما هم به کارهایتان برسید.” هیچ وقت نگویید ” فقط وقت کمی از شما می گیرم”. در آنها با شنیدن این جملات این حس برانگیخته می شود که شما می خواهید مزاحم آنها شوید و آنها را دست به سر کنید.

DiSC Inscape 41

 

۴٫ هدف از تماستان را بیان کنید.

اگر شما برای بیان هدفتان طرح یک سوال بکنید بهترین راه است.” ما می توانیم به شما راهی نشان دهیم تا کیفیت محصولتان را با پایینترین قیمت افزایش دهید، علاقه مند هستید بیشتر بدانید؟” با این روش احتمال اینکه شما بله بشنوید زیاد است. در این زمان، شما فرصتی برای دیدار با شخص برای فروش بدست می آورید یا اینکه امکان قرار دادن اطلاعات بیشتر برایشان را فراهم می کنید. شما هنوز محصولتان را نفروخته اید شما در واقع آن کاربرد و کارایی محصولتان را به او می فروشید.

DiSC Inscape 42

 

۵٫ زمان جلسه ای را تنظیم کنید.

یک قرار ملاقاتی را چه به صورت فردی چه به صورت کنفرانس تلفنی هماهنگ و تایید کنید تا اطلاعاتتان را در قالب یک ارائه محکم و استوار بگنجانید. اگر او علاقمند است که آن را انجام دهد یعنی شرایط مناسب می باشد.

DiSC Inscape 43

 

۶٫ اگر شرایط را برای یک ملاقات حضوری در مرحله بعد بسیار مناسب دیدید، به جای استراتژی پرسیدن سوال از این روش جایگزین استفاده کنید.

۲ زمان را به او پیشنهاد دهید. ” آقای جانسون، من می توانم امروز برای ادامه این بحث ساعت ۲:۱۵۵ بعد از ظهر دفتر شما بیایم یا اینکه فردا ساعت ۹:۴۵ صبح بیایم که برای زمانبندی شما هم بهتر باشد؟” شما نگفتید که “چه ساعتی می توانیم جلسه داشته باشیم؟” زمانی که شما گزینه جایگزین برای او قرار می دهید، شما بر روی اینکه حتما یک قرار ملاقات داشته باشید کنترل دارید. و توجه داشته باشید: اگر در اوقات فراغت از او وقت بخواهید مورد توجه قرار می گیرید. یک نکته ای در هماهنگی جلسه در ساعت غیر کاری وجود دارد و آن این است که نشان می دهد شما شخصی هستید که در فروش کار می کنید که وقت شناس و برای زمان مشخص شده احترام قائلید. پس امتحان کنید.

فروش

 

۷٫ از آنها بابت اینکه امروز به شما وقت دادند و برای قراری که خواهید داشت تشکر کنید.

تاریخ، ساعت و محل جلسه را دوباره با او تایید کنید.اگر احتیاج دارید مسیر راهنمایی را از او بخواهید. به او بگویید که شما چقدر خود را آماده کرده اید که بتوانید به بهترین نحو از زمان استفاده کنید. اطلاعات ارتباطی خود را بدین نحو در اختیار او قرار دهید: ” اگر هر چیزی به ذهنتان آمد درباره جلسه مان که باید بدانم لطفا با این شماره با من در ارتباط باشید…….

DiSC Inscape 45

 

۸٫ پیگیری کنید.

اگر جلسه شما در بیشتر از چند روز آینده برگزار خواهد شد، نامه تایید را سریعا ارسال کنید. اگر جلسه شما فردا می باشد، ایمیل تایید را ارسال کنید. نامه تان کوتاه و خوش بینانه باشد.

با این روش می توانیم فروش مؤثر داشته باشیم.

 

DiSC Inscape 46 - فروش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *