آیا می خواهید برای گوگل کار کنید؟

گوگل

آیا می خواهید برای گوگل کار کنید؟

پس میخواهید برای گوگل کار کنید، درسته؟ حتماً دستمزدهای بالا، مزایای شگفت انگیز و فرهنگ منحصر بفرد این شرکت بزرگ به گوش شما هم رسیده است. و قطعا شما هم میخواهید آنجا باشید. خوب، فقط شما نیستید که چنین خواسته ای دارید. گوگل کوهی از درخواستهای کاری دریافت میکند. در حقیقت، آنها گزارش داده اند. که تنها در مدت یک هفته بیش از ۷۵،۰۰۰ درخواست استخدام به آنها ارسال می شود. حال سؤال این است، در میان این رقابت سخت، چگونه می توانید. خود را از دیگران متمایز کنید و شغل رویایی خود را بدست آورید؟ گوگل به دنبال چه توانایی هایی در نیروهایی استخدامی جدید خود است؟

هفت نکته ای که گوگل در کارمندان خود جستجو میکند:

۱٫ توانایی های شناختی از هرچیز دیگری باارزش تر است.


توانایی شناختی به معنی ضریب هوشی یا IQ نیست. گوگل به دنبال افرادی است. که توانایی یادگیری چیزهای جدید را دارند. آنها کسانی را میخواهند که بتوانند اطلاعات را در هوا پردازش و به سرعت با شرایط جدید تطبیق دهند.
گوگل در روند مصاحبه های کاری خو.د با استفاده از تست های رفتاری که با دقت و ریزبینی طراحی شده اند. توانایی های شناختی کاندیدا را ارزیابی میکند.جهت آمادگی برای چنین مصاحبه ای، در نظر داشته باشید . که معماهای فکری حل کنید که شما را مجبور میکنند راه حلی خارج از بازه ی تفکر پیدا کنید.

۲٫ مدیریت بحران

گوگل نسبت به رهبران قدیمی ارزش بیشتری برای افرادی که در بحران، مدیریت را به دست میگیرند قائل است . این به این معناست که آنها ترجیح میدهند. برای مثال، شما را در شرایطی ببینند که ابتکار عمل را بدست خود گرفته اید. نه این که رهبر یک تیم یا مدیر یک کلاس باشید. آنها میخواهند ببینند شما میتوانید رهبری را به دست بگیرید بدون اینکه آن را به صورت یک نقش یا منصب به شما اختصاص بدهند. گوگل بسیار تیم محور است، آنها کسانی را میخواهند که توانایی رهبری دارند.

۳٫ فروتنی

گوگل کسانی را میخواهد که به توانایی های خود اطمینان دارند. اما به اندازه کافی متواضع اند و میدانند چه زمانی آنها را بکار بگیرند. آنها کسانی را میخواهند که شکست های خود را بشناسند و از آنها درس بگیرند.

۴٫ مالکیت

گوگل کارمندانی را میخواهد که روی وظایفی که به آنها محول شده است، احساس مالکیت داشته باشند. آن دسته از کارمندان که در مورد حل مسائل و سوق دادن شرکت به سمت موفقیت پرشور عمل میکنند. کسانی هستند که با احساس مسئولیت خود موانع و سدهای پیش رو را مغلوب میسازند. به عبارت دیگر آنها نمیخواهند ببینند که کارمندانشان تنها برای پول کار میکنند، آنها کسانی را میخواهند که که کار را جزئی از خود میدانند.

۵٫ تخصص

بر اساس گفته های لازلو باک مدیرمنابع انسانی شرکت گوگل. درحالی که، تخصص، بخصوص برای موقعیت های فنی، دارای اهمیت زیادی است. اما در حقیقت کم اهمیت ترین ویژگی است که آنها در کاندیدای ایده آل خود جستجو میکنند. اغلب کسانی که به اصطلاح”متخصص” هستند. هنگامی که با مشکلات روبرو میشوند. بر خلاف استفاده از تکنیک های جدید، به طور پیش فرض به سراغ راه حل های قدیمی می روند. گوگل آن دسته از کارمندان را ترجیح میدهد. که تخصص خود را در راه های مبتکرانه و خلاقانه به نمایش میگذارند.

۶٫ توانایی فراتر از مدرک تحصیلی

باک اعلام کرد که “در شرکت گوگل به مرور زمان نسبت افراد بدون تحصیلات دانشگاهی افزایش یافته است “. درحقیقت، در برخی از تیم های گوگل، تا ۱۴% از اعضا تحصیلات دانشگاهی ندارند.
او در ادامه اضافه می کند. که “معدل و نمرات آزمون ها به عنوان یک معیار برای استخدام فاقد ارزش هستند. ما متوجه شدیم که بوسیله آنها نمیتوان چیزی را پیش بینی کرد. “البته ،هیچ یک از مطالب ذکر شده به این معنا نیستند. که نمرات خوب و یک مدرک دانشگاهی مرتبط در بدست آوردن کار در گوگل ارزشمند نیستند.

به ویژه درمورد بسیاری از سمت ها و مشاغل که به ریاضیات پیشرفته، محاسبات و مهارت های برنامه نویسی نیاز دارند. باک تنها میخواهد بگوید در حالی که این چیزها به شما در یک شروع بزرگ کمک میکنند. گوگل براین باور است که آنها تمام ماجرا را بیان نمیکنند و بیش از هرچیز مهارت ها هستند که اهمیت دارند.

۷٫ حرف نزنید، عمل کنید

گوگل میخواهد بداند شما چه چیزی هایی میتوانید بسازید. برای مثال، اگر شما یک برنامه نویس هستید، احتمال اینکه با نشان دادن کدهای خود کار را بدست آورید. بیشتر است تا اینکه سوابق کاری چشمگیر و گواهینامه های مختلف خود را در یک لیست بلند بالا ارائه دهید. آنها میخواهند شاهد یک مثال و نمونه روشن از مهارت های شما باشند. مانند یک ایده نوآورانه که در یک پروژه چالش برانگیز ارائه دادید. درنهایت، اگر میگویید که میدانید چگونه کارتان را انجام دهید، بهتر است از قبل همه چیز را آماده کنید.

گوگل به دنبال چیزی فراتر از شرایط و صلاحیت های سنتی است. و همچنین در جستجوی کسانی است که میدانند چگونه نوآوری کنند. یادبگیرند و به طور موثر در یک گروه کار کنند. اگر فکر میکنید شما دارای نکاتی هستید که در گوگل منتظر آنها هستند. پس برای رسیدن به شغل رویاییتان تأمل نکنید. حتی اگر دید خود را در جای دیگری متمرکز کرده اید، نشان دادن این ویژگی ها به شما کمک میکند تا به یک کاندیدای ایده آل تبدیل شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *