نکاتی که مهارت های مصاحبه شما را برای استخدام شدن افزایش می دهد

 

مصاحبه استخدام

ده نکته که مهارت های مصاحبه استخدام شما را افزایش می دهد.

حتی باهوش ترین و شایسته ترین جویندگان کار نیاز دارند تا برای مصاحبه استخدام شغلی آماده شوند. شاید بپرسید چرا؟؟؟ مصاحبه یک مهارت آموخته شده است، وهیچ شانس دوباره ای برای تاثیر گذاری اولیه وجود ندارد. بنابراین، این ۱۰ استراتژی را برای افزایش مهارتهای مصاحبه تان مطالعه کنید.

مورد اول: ارتباطات غیر کلامی را خوب تمرین کنید.

مصاحبه استخدام

 

این موارد مربوط به نشان دادن اعتماد به نفس است . صاف ایستادن، ایجاد تماس چشمی و دست دادن قوی و محکم. تاثیر اولیه غیر کلامی می تواند یک شروع بزرگ یا یک پایان سریع برای مصاحبه تان می باشد.

مورد دوم: متناسب با آن کار یا شرکت لباس بپوشید.

مصاحبه استخدام

 

امروزه لباس های اسپرت به شما اجازه نمی دهند تا زمان مصاحبه لباس مناسب آن مصاحبه را بپوشید. این مهم است که بدانید برای یک مصاحبه استخدام چه لباسی باید بپوشید و آراسته به نظر برسید. اینکه شما کت و شلوار می پوشید. یا لباس هایی که کمتر رسمی هستند. به فرهنگ سازمان و موقعیتی که شما به دنبال آن هستید بستگی دارد. اگر امکان پذیر است پیش از مصاحبه برای فهمیدن مقررات پوشش لباس شرکت مربوطه با آن شرکت تماس بگیرید.

مورد سوم: گوش بدهید.

مصاحبه استخدام

 

از همان ابتدای مصاحبه استخدام، مصاحبه گر در حال دادن اطلاعات به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به شما است. اگر شما آنها را نشنوید. فرصت بزرگی را از دست داده اید. مهارت های ارتباطی خوب شامل گوش دادن می باشد. و نشان دادن به افراد که آنچه گفتند را شنیده اید. مصاحبه کننده تان را مشاهده کنید و خود را با مدل او مطابقت دهید.

مورد چهارم: خیلی صحبت نکنید.

مصاحبه استخدام

 

صحبت کردن زیادی با مصاحبه کننده بیش از آنچه که او نیاز دارد بداند می تواند یک اشتباه مهلک باشد. وقتی شما از قبل آماده نباشید، زمانی که به سوالات مصاحبه استخدام پاسخ می دهید ممکن است از این شاخه به آن شاخه بپرید و حرف های پرت و پلا بزنید، گاهی اوقات درباره خودتان خارج از بحث کاری صحبت کنید. با مطالعه درباره سمت شغلی، خودتان را برای مصاحبه آماده کنید، مهارت هایتان را با نیازمندی های سمت شغلی تطبیق دهید و اطلاعات را به آنها ربط دهید .

مورد پنجم: خیلی خودمانی نباشید.

مصاحبه استخدام

 

مصاحبه یک جلسه حرفه ای برای صحبت راجع به کسب و کار است و درباره ایجاد یک رابطه دوستی جدید نیست. سطح صمیمیتتان باید مثل رفتار مصاحبه گر باشد. این مهم است که انرژی و شور و شوق را به مصاحبه کننده انتقال دهید و سوال بپرسید اما از جایگاه خود به عنوان یک داوطلب جویای کار تجاوز نکنید.

مورد ششم: از زبان مناسب استفاده کنید.

مصاحبه استخدام

 

شما باید از یک زبان حرفه ای در طول مصاحبه استفاده کنید از بیان هر گونه کلمات نامناسب عامیانه و صحبت راجع به روزگار، نژاد، مذهب، سیاست و … اجتناب کنید چرا که این موضوعات می تواند باعث شوند شما خیلی سریع از در بیرون فرستاده شوید.

مورد هفتم: مغرور نباشید.

مصاحبه استخدام

 

نگرش، نقشی کلیدی در موفقیتتان در مصاحبه ایفا می کند. یک تعادل خوبی بین اعتماد به نفس، حرفه ای بودن و فروتنی وجود دارد. حتی اگر شما در حال به نمایش گذاشتن تواناییهایتان هستید نشان دادن اعتماد به نفس زیاد، به اندازه خودداری بیش از حد، بد است.

مورد هشتم: مراقب باشید که تمام سوالات را پاسخ بدهید.

مصاحبه استخدام

 

وقتی مصاحبه کنندگان درباره زمانی که کاری انجام داده اید سوالی می پرسند آنها در واقع مصاحبه رفتاری انجام می دهند که بر اساس استخراج نمونه ای از رفتارهای گذشته تان طراحی شده است. اگر شما در ارتباط دادن این مثال خاص شکست بخورید، نه تنها به سوال جواب نداده اید بلکه فرصت برای اثبات توانایی ها و صحبت در مورد مهارت هایتان را نیز از دست داده اید.

مورد نهم: سوال بپرسید.

مصاحبه استخدام

 

وقتی از آنها پرسیده می شود آیا سوال دیگری دارید اکثر مصاحبه شوندگان می گویند “نه” . این پاسخ کاملا اشتباه است. بخشی از دانستن اینکه چطور مصاحبه کنیم، آمادگی برای پرسیدن سوالاتی است که نشان دهنده علاقه شما به این است که بدانید در آن سازمان چه می گذرد. پرسیدن سوال همچنین به شما فرصتی می دهد که اگر آن مکان دقیقا مناسب شماست متوجه آن شوید. بهترین سوالات از گوش دادن به آنچه در طول مصاحبه از شما پرسیده می شود می آید و همچنین درخواست اطلاعات بیشتر.

مورد دهم: نا امید و مستاصل ظاهر نشوید.

مصاحبه استخدام

 

وقتی شما با رویکرد ” خواهش می کنم. خواهش می کنم من را استخدام کنید” مصاحبه می کنید. بیشتر ناامید و کمتر با اعتماد به نفس به نظر می رسید. در طول مصاحبه استخدام موارد زیر را از خود نشان دهید:
خونسردی، آرامش و اعتماد به نفس. شما می دانید که می توانید آن کار را انجام دهید مصاحبه کننده را هم به این باور برسانید که شما می توانید.

اینستاگرام گروه مدیریتی آرشیام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *