چند اشتباه رایج ارتباطی مدیر با افراد تیمش

ارتباط

چند اشتباه رایج ارتباطی

در اکثر سازمانها اگر از کارمندان بپرسید. که به چه چیزهایی برای پیشرفت نیاز دارند. یک پاسخ آنها ارتباطات است که در ۳ ردیف اول پاسخ ها قرار می گیرد. در این شرایط، چالش اصلی ارتباطات، مشکلات موجود در چگونگی برقراری ارتباط است.

راه های بسیاری برای حل این مشکل می تواند وجود داشته باشد. یک راه این است که در ارتباطات بین فردی تمرکز کنیم. که موضوع اصلی این مقاله نیز همین می باشد. این هفت اشتباه در ارتباط بین فردی، انگیزه، روحیه و اعتماد را در بسیاری از محیط های کاری از بین می برد.

۱. فقدان وضوح :

عدم وجود این ویژگی باعث می شود. افراد در پایان هر ارتباطی آنچه که از آنها درخواست شده را حدس بزنند یا فکر خوانی کنند. جزئیات از قلم افتاده می شود. یا در بهترین حالت مبهم باقی می مانند و دریافت کننده، به دلایل بسیاری، برای دریافت جزئیات بیشتر سوالی نمی پرسد.

۲ . فقدان تمرکز بر روی رفتارهای مطلوب و خوشایند :

مردم کارهایی که خودشان مایلند انجام دهند. و کارهایی که نمی خواهند دیگران انجام دهند را مفصل و شمرده شمرده بیان می کنند. اما در شناسایی رفتارهایی که بهتر است تغییر دهند مقاومت می کنند و چالشی می شوند. به این ترتیب، از آنجا که مردم بیشتر به سمتی می روند که بر آن تمرکز دارند. بهتر است بر روی رفتارهای مطلوب و خوشایندی که فقدان آن را در ارتباط با افراد در خود حس می کنند. متمرکز شوند. و آنها را بشناسند و در صدد بهبود آن گام بردارند. این موضوع را به دیگران نیز متذکر شوند.

۳ . عدم صراحت و روراستی در ارتباط :

این جایی است. که افراد در سازمان ها پشت سر همکاران، هم رده ها، کارفرمایان و زیردستان شایعه می سازند. مثال دیگر مدیری است که تلاش می کند مشکلی را که به یک نفر مربوط است. در یک جلسه تیمی با ارائه یک دستورالعمل فراگیر حل کند. یا این  اشتباه هنگامی است که همکاران اشتباهات یکدیگر را به مدیران بگویند به این امید که با خراب کردن کس دیگری خودشان خوب به نظر برسند.

۴ . عدم وجود رابطه مستقیم:

این طفره رفتن و مسامحه کردن است. این زمانی اتفاق می افتد که از ارتباطات اجتناب شود چرا که مکالمات مشکل است و مدیران نمی دانند چگونه با طرف متخلف برخورد کنند. بنابراین ترجیح می دهند طفره بروند.

۵٫ عدم استفاده از لحن مناسب :

آیا تا به حال کسی حرفه ای تر از شما، صدایش را با حالتی طعنه آمیز یا تهدید کننده و متکبرانه برای شما بالا برده است؟ اینها فقط تعداد محدودی از رویکردهای به کارگیری لحن نامناسب است که ارتباطات را خراب می کند و اعتماد را در فرهنگ شرکت از بین می برد.

۶٫ عدم توجه متمرکز ارتباطی :

در این عصر تکنولوژی و چند بعدی بودن کارها تعداد زیادی از مکالمات کاری در راهرو های ورودی یا هنگامی که یک نفر در حال چک کردن یا پاسخ دادن به ایمیل در موبایل هوشمندشان هستند، اتفاق می افتد و یا با ما صحبت می کنند در حالی که منتظر پاسخ گویی شخصی مهم در پای تلفن هستند. این امر بی احترامی است و بی اعتمادی را در سازمان به وجود می آورد.

۷ . تکذیب محترمانه :

این ممکن است رایج ترین باشد که به صورت ناخود آگاه اتفاق می افتد. این صحبت زمانی رخ می دهد که کسی در صحبتهایش با نظری موافقت میکند یا دیدگاه مثبتی درباره ی آن می دهد اما در ادامه ارتباط با یک کلمه “اما” آن را خراب میکند. پس از کلمه “اما” جمله مخالف آن موضوع می آید و مکالمه شما با یک حس گمراهی و ناخوشایند پایان می یابد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *