یک شانس بزرگ برای شما در مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی

آیا از وجود یک شانس و فرصت بزرگ در مصاحبه شغلی آگاهید؟ 

آیا می دانید چگونه باید از آن استفاده کنید؟

فارغ از اینکه کجا و برای چه شرکتی به مصاحبه شغلی دعوت می شوید. یک شانس خوب دارید که آنها در طی مصاحبه یا در آخر آن از شما خواهند بپرسند. “شما نیز اگر سوالی دارید از ما بپرسید”. در این حالت “سوالی خاصی نیست خیلی ممنون”. بدترین جواب است و پرسیدن سوالات بد نیز اثر منفی بر ذهن مصاحبه کننده می گذارد. ما در این مقاله با معرفی ۵ سوال کلیدی به شما کمک می کنیم . تا با انتخاب آنها بر حسب زمان و موقعیت، از این شانس بهره برداری بهتری داشته باشید.

مصاحبه شغلی

 

۱٫ سه تا از مهمترین مهارتهایی که برای متصدی این موقعیت شغلی در نظر دارید چیست؟

DiSC Inscape 50

 

در مصاحبه شغلی با پرسیدن این سوال شما متوجه خواهید شد. آنها دقیقا دنبال چه ویژگیهایی هستند. و در نتیجه این فرصت را به خود می دهید. تا با زدن مثالهایی واقعی و عملی از سوابق گذشته خود که بیانگر دارابودن آن ویژگی در شماست. خود را در ذهن مصاحبه کننده صاحب آن سه ویژگی معرفی کنید. در این صورت شما در خواست خود را برای تصدی آن شغل غنی تر ساخته اید.

۲٫ بزرگترین مشکلی که در این زمینه کاری تیم شما با آن مواجه است و من می توانم در برطرف کردن آن کمک کنم چیست؟

DiSC Inscape 51

 

این سوال مصاحبه کننده شغلی را وادار می کند تا شما را در آن نقش تصور کند. در نتیجه شما یک قدم به تصدی آن شغل نزدیکتر می شوید. و بعد با جوابی که به شما می دهد می توانید ارزیابی او را از توانمندیهای خود بدانید و اگر جایی خلاف واقع است آن را اصلاح کنید ضمن آنکه از چالشهای مهم پیش رو آگاه و نسبت به آنها نیز پیش کنشانه و(Pro active) شوید.

۳٫ بهترین چیزی را که درباره کار کردن در اینجا دوست دارید چیست؟

DiSC Inscape 52

 

این سوال باعث می شود تا مصاحبه کننده خودمانی تر شود و راحت در خصوص فکر و احساس خود صحبت کند و این شرایط فرصتی به شما می دهد تا درمصاحبه شغلی ارتباط خود را با مصاحبه کننده بهبود ببخشید و شانس خود را افزایش دهید.

۴٫ آیا در خصوص رزومه بنده جایی هست که شما نسبت به آن تردید یا حتی اکراه داشته باشید؟

این سوال یک سوال جسورانه است که به مصاحبه کننده نشان می دهد شما در خصوص مهارتهای خود اعتماد به نفس کامل دارید. در عین حال این فرصت را به شما می دهد تا از مواردی که مصاحبه کننده در خصوص شما پرده پوشی می کند آگاه شوید.

۵٫ چه مواردی می تواند فرد را در این سمت موفق کند؟

DiSC Inscape 53

 

پرسیدن این سوال مشخص می کند که موفقیت برای این سازمان در آن سمت چه معنایی دارد و بهترین راه برای شناخت انتظارات آنها می باشد. در عین حال این سوال به شما مدیر یا فرد مصاحبه کننده نشان می دهد که شما به جای آنکه خواستار گرفتن آن شغل باشید خواستار موفقیت در آن شغل هستید.

همان طور که ملاحظه کردید پرسیدن سوالات درست به مصاحبه کننده شما نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید و واقعا به گرفتن آن شغل علاقه مندید و در صورتیکه واقعا برای آن کار مناسب باشید شانس شما را برای تصدی آن افزایش می دهد.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

کلیپ استخدام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *