مقاله ای کوتاه درباره خوابیدن در بین روز

“مقاله‌ای کوتاه درباره خوابیدن بین روز”

خواب

 

بیش از ۸۵ درصد از گونه‌های پستانداران، بصورت چندفازی می‌خوابند. بدین معنی که آنها برای مدت‌زمان‌های کوتاه در طول روز می‌خوابند. انسان‌ها بخشی از اقلیتی هستند که به صورت تک فازی می خوابند. بدین معنی که روزها‌یمان به دو بخش مجزا تقسیم می‌شوند. یک بخش برای خواب و یکی برای بیداری. روشن نیست که آیا این الگوی خواب طبیعی انسان‌ها است یا خیر. برای مثال بچه‌های کوچک و افراد مسن، چرت می‌زنند. و چرت زدن یکی از جنبه‌های بسیار مهم اغلب فرهنگ‌ها است.
به‌عنوان یک ملت. مردم ایالات متحده امریکا در حال تبدیل شدن به افرادی هستند. که بیشتر و بیشتر از خواب محروم‌اند. و این روش زندگی پرمشغله‌ ما را از چرت زدن دور کرده است. در حالی که این چرت زدن‌ها لزوماً باعث کیفیت ضعیف و نامناسب خواب شبانه نمی‌شود.

یک چرت کوتاه ۲۰ – ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند به بهبود خلق و خوی. هوشیاری و عملکرد کمک کند. برخی از افرادی مهمی که چرت می‌زدند. عبارتند از:

وینستون چرچیل، جان . اف. کندی، رونالد ریگان، ناپلئون، آلبرت انیشتین، توماس ادیسون و جورج دابلیو بوش به‌عنوان افرادی شناخته می‌شوند. که به چرت بعدازظهر ارزش می‌گذاشته‌اند.
چرت زدن به سه روش‌ مختلف انجام می‌شود.

چرت زدن برنامه‌ریزی شده :

(همچنین چرت زدن مقدماتی نامیده می‌شود). چرت زدن قبل از اینکه واقعاً خواب‌آلوده شوید، را شامل می‌شود. این تکنیک ممکن است زمانی استفاده کنید که میدانید زمان کافی برای خواب طبیعی شبانه نخواهید داشت یا مکانیزمی برای پیشگیری از خسته شدن زود هنگام است.

چرت زدن اضطراری:

زمانی رخ می‌دهد که شما ناگهان خیلی خسته می‌شوید. که نمی‌توانید به فعالیت‌هایی که اساساً مشغول آن هستید. ادامه دهید. این نوع از چرت زدن می‌تواند. برای مبارزه با رانندگی کسل‌کننده یا خستگی هنگام استفاده از ماشین‌آلات سنگین و خطرناک استفاده شود.

چرت زدن عادتی:

زمانی رخ می دهد که یک فرد هر روز در زمان مشخصی چرت می‌زند. کودکان خردسال ممکن است در حدود همان زمان در هر بعدازظهر به‌خواب بروند یا فرد بزرگسالی که ممکن است هر روز چرت کوتاهی بعد از نهار بزند.
چرت زدن کوتاه مدت (در حدود ۲۰ – ۳۰ دقیقه) معمولاً برای هوشیاری کوتاه مدت توصیه می‌شود. این نوع از چرت منفعت قابل توجهی برای بهبود هوشیاری و عملکرد فراهم می‌آورد بدون اینکه احساس سستی در شما بوجود آورد یا با خواب شبانه شما مداخله کند.
محیط خواب شما می‌تواند به‌طور فوق‌العاده‌ای بر روی توانایی خوابیدن شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که مکان آرامی برای دراز کشیدن دارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *