چگونه زمان خود را در تعطیلات بهتر مدیریت کنیم

تعطیلات / زمان/ گروه مدیریتی آرشیام

چگونه در تعطیلات خود مدیریت زمان بهتری داشته یاشیم؟!

بعد از یکسال کار و تلاش همیشه بخشی از سال به عنوان تعطیلات سال جدید در نظر گرفته می شود. همیشه مجموعه بسیار زیادی از انواع فعالیتها در ذهن ما وجود دارد. که تصمیم داریم در تعطیلات انجام بدهیم. اما واقعا چند درصد آنها را می توانیم به سرانجام برسانیم؟
انجام کارهای عقب افتاده، خرید، مهمانی، گذراندن وقت با خانواده. تماشای فیلم و تلویزیون، برنامه های مسافرتی و بسیاری فعالیت دیگر همیشه وجود دارد. که معمولا از ظرفیت زمان قابل دسترس خارج است. و این لیست هیچگاه نیز تمامی ندارد.

همین عامل سبب می شود که در روزهای تعطیل که قرار است. با استراحت و تفریح آرامش دوباره ای کسب کنیم. نتیجه بالعکس شود و همواره استرس داشته باشیم. که به این کارهای پشت سر هم برسیم و نتوانیم زمان را به خوبی مدیریت کنیم. و احساس خستگی و مغلوب شدن داشته باشیم.
توصیه های ذیل طراحی شده است تا به شما احساس آزادی و تعادل بیشتری در تعطیلات بدهد. تا بتوانید از تعطیلات خود بیشترین لذت را ببرید. اگر چه شاید این موارد موضوعات جدیدی نیست. و اکثر ما از آن آگاهی داریم اما مرور آن و کنار هم قرار دادنش مطمئنا در آستانه تعطیلات نوروزی خالی از لطف نخواهد بود.

۱٫ در ابتدا لیستی از کلیه کارهایی که نیاز است انجام دهید تهیه کنید.

این لیست شامل کلیه فعالیتهای مورد نظر شما از کارهای عقب مانده تا خرید، بازی با بچه ها، گذراندن وقت با دیگران و ،،، می باشد. لیست کردن فعالیت ها کلیدی ترین نقش را در ایجاد توازن در تعطیلات شما خواهد داشت.

۲٫ برای هر کدام از فعالیتهای یاد شده زمانی واقعی در نظر بگیرید.

زمان شروع، مدت زمانی که به طول می انجامد و زمان پایان تعطیلات را مشخص کنید. وقتی نوع کارها مشخص باشد و زمان انجام آن نیز تعیین شود شما می توانید آرامش داشته باشید که برای آنکه هر آنچه نیاز است انجام شود، کافی است به لیست خود متعهد باشید و دیگر نیاز نیست دائم نگران باشید و استرس نرسیدن به کارها را داشته باشید.

۳٫ خود را متعهد به رعایت برنامه ریزی انجام شده خود بکنید.

این قسمت یکی از بحرانی ترین بخش این فرایند است. در طی این مسیر زمانهایی هست که کارهایی را باید انجام دهید که به آنها علاقه ای ندارید ولی هر طور شده آن را انجام دهید. به یاد داشته باشید گذشتن زمانهایی که شما علاقه ای به انجام آن کار ندارید به مثابه درگاه یا آستانه ورود شما به کارهایی است که در تعطیلات خود علاقه مند به انجام آنها هستید.

۴٫ در تهیه لیست فعالیت ها، از نامگذاری شادی بخش و خنده دار استفاده کنید.

از نامهایی استفاده کنید که برای شما الهام بخش باشند. می توانید از اسمهایی نظیر خرید برای علی و ستاره یا دادن کادو سال نو با عشق به رضا و یاسمن استفاده کنید.

۵٫ اگر برنامه خود را انحام ندادید یا زمان انجام آن را از دست دادید دوباره برنامه ریزی کنید تا برنامه های ناتمام به اتمام برسند.

۶٫ هر روز برای شخص خودتان یک برنامه قشنگ و دلچسب برنامه ریزی کنید.

زمانی که برنامه ریزی می کنید به یاد داشته باشید که این برنامه ریزی برای شما ست تا هر کاری که شما دلتان می خواهد در تعطیلات تان انجام دهید.

۷٫ لذت ببرید.

این فصل تعطیلات است لذت ببرید و شاد باشید.

۸٫ سعی نکنید به همه برنامه ها بله بگویید.

خود را محدود نکنید که به تمامی مهمانی ها بروید و تمامی افرادی که مایلند با شما باشند را ببینید. این باعث می شود استرس به شما وارد شود و به کارهای شخصی خود نرسید. برنامه خود را با کسانی تنظیم کنید که شما هم مایل به گذراندن وقت با آنها هستید و در دام بله گفتن به همه پیشنهادات نیافتید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *